When autocomplete results are available use up and down arrows to review and enter to select. Touch device users, explore by touch or with swipe gestures.

Gamification

97 Pins
 2y
Collection by
PRÉ Histórias: A lenda do Tangram Powerpoint, Pie Chart, Presentation, Kindergarten, Children's Books, Story Books, Teaching Math, Digital History, Kids House
A lenda do Tangram
PRÉ Histórias: A lenda do Tangram
Abraham Maslow, Inbound Marketing, Marketing Digital, Internet Marketing, Media Marketing, Marketing Strategies, Mobile Marketing, Marketing Plan, Business Marketing
Maslow’s Hierarchy of [Social Media] Needs » Collective Content
Bloom’s Taxonomy’s verbs–also know as power verbs or thinking verbs–are extraordinarily powerful instructional planning tools. They can be used for curriculum mapping, assessment design, lesson planning, personalizing and differentiating learning. #CultofPedagogyPin Instructional Planning, Instructional Design, Instructional Coaching, Instructional Strategies, English Writing Skills, Writing Tips, Essay Writing Skills, Study Skills, Academic Writing
100+ Bloom's Taxonomy Verbs For Critical Thinking
Bloom’s Taxonomy’s verbs–also know as power verbs or thinking verbs–are extraordinarily powerful instructional planning tools. They can be used for curriculum mapping, assessment design, lesson planning, personalizing and differentiating learning. #CultofPedagogyPin
KentuckyLee
KentuckyLee
Writing Help, Resume Writing, Business Writing Skills, Essay Writer
Toward an Ethics of UX - Cake & Arrow
Spanish Teaching Resources, Teaching Skills, Teacher Data, Basic French Words, Mental Map, Baby Learning Activities, Jean Piaget, Fairy Tales For Kids, English Tips
Jogos de raciocínio para desenvolver e avaliar as socioemocionais
defined Taxonomy, Elearning, Game Design, Defined, Behavior, Graphing, Concept, Train, Games
Coursera
defined
Planejamento anual: um jogo para não perder o foco | Sorte no jogo e nos negócios <3 #Printi #Infográfico #Design Productivity Tools, Interesting Topics, Life Plan, Brain Training, Planner Girl, Design Thinking, Management Tips
Planejamento anual: um jogo para não perder o foco - Printi Blog
Planejamento anual: um jogo para não perder o foco | Sorte no jogo e nos negócios <3 #Printi #Infográfico #Design
Aproveite o infográfico para testar o Ensino Híbrido e a rotação por estações na… Language Teaching, Teaching Strategies, Teaching Science, Project Based Learning Elementary, Thought Control, Learning Stations, Virtual School
Página inicial - Geekie
Aproveite o infográfico para testar o Ensino Híbrido e a rotação por estações na…
Infográfico Gamification Organizational Management, Marketing And Advertising, Alta Performance, Hackathon, Change Maker, Information Technology
MJV Technology & Innovation - We are people transforming business
Infográfico Gamification
Infográfico: Taxas de Aprendizagem de acordo com a atividade realizada Study Hard, Study Time, Coaching, Study Organization, Study Planner, Student Life, Neuroscience, Study Notes, Study Motivation
Indisciplina na Escola: como lidar? (Dinâmicas e Exemplos) | Lendo.org
Infográfico: Taxas de Aprendizagem de acordo com a atividade realizada
Como funciona a gamificação Business Model, Start Up Business, Success Business, Business Strategy, Business Practices, Business Growth, Business Ideas, Data Driven Marketing, Digital Marketing
Como funciona a gamificação | Startupi
Como funciona a gamificação
Em sua proposta, Zappa tem uma linha do tempo até 2040 com seis temas centrais que se subdividem, se entrelaçam e se apresentam em três espaços distintos: as salas de aula, as oficinas e os ambientes virtuais. A sala de aula é por Zappa entendida como o local onde o paradigma predominante é o de um professor, que se dirige unidirecionalmente a dezenas de alunos reunidos em um espaço físico. Mental Maps, American Idioms, Media Literacy, Life Map, Flipped Classroom, Business Education
Prevendo o futuro da educação e da tecnologia
Em sua proposta, Zappa tem uma linha do tempo até 2040 com seis temas centrais que se subdividem, se entrelaçam e se apresentam em três espaços distintos: as salas de aula, as oficinas e os ambientes virtuais. A sala de aula é por Zappa entendida como o local onde o paradigma predominante é o de um professor, que se dirige unidirecionalmente a dezenas de alunos reunidos em um espaço físico.
Tecnologias de sala de aula. Especialistas indicam 12 ferramentas que estarão nas salas de aula até 2017 Learning Technology, New Technology, Portuguese Lessons, Learn Portuguese, College Study, Teacher Organization
As 12 tendências da educação brasileira até 2017
Tecnologias de sala de aula. Especialistas indicam 12 ferramentas que estarão nas salas de aula até 2017
Unesco lança guía com recomendações a governos interessados em tecnologias móveis na educação 21st Century Teacher, 21st Century Classroom, E-mail Marketing, Digital Marketing Strategy, Digital Technology, Technology Projects, Mobile Learning
10 dicas e 13 motivos para usar celular na aula
Unesco lança guía com recomendações a governos interessados em tecnologias móveis na educação